måndag 1 mars 2010

Hard Day on the Planet

Efter en trevlig helg, varför måste det komma såna här dagar? Vaknade med huvudvärk, ryggont och... en jädra massa snö utanför fönstet! Räcker det inte snart? Inte en chans att jag skulle ta mig till jobbet utan att huvudet exploderade och ryggen knäcktes. Kröp ner i sängen igen, men allt strul malde vidare.

Jag försökte räkna allt positivt, men rätt var det var räknade jag alla begränsningar istället. Det finns alldeles för många dagar när vi bara får fightas för att stå ut... Det fiins bara ett låtval en sån här dag: Loudon Wainwrights "Hard Day on the Planet":



Och snart smyger sig ett leende trots allt fram utan att jag kan hindra det. Först när man kan skratta åt eländet kan man göra något åt det!

Loudon Wainwright - Hard day on the planet - Så låter studio-versionen... Lika bra den!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har du nån aning om när de släpper JB & DL biljetterna?
    Kul att få se JB så snart igen.

    SvaraRadera
  2. Fina texter både av Loudon och Art. jag kommer att tänka på några ord från en annan stor poet:

    "Vi som satts att leva i besvikelsens epok
    - ja vad gör vi nu? Vad ska vi tala på för språk?
    Ett sätt är att även om det blåser lite kallt,
    tro på det vi trodde på - trots allt!"

    SvaraRadera