tisdag 30 mars 2010

Att flytta och 1 april

1 april 1991 förändrade vi våra liv och jag avslutade efter 35 år min tid i stadsluft, damm och stress.
Vi bytte ut det mot landets friska luft, fågelsång och vackra natur. Det fanns vänner som skrattade och såg oss som typiska stadsbor, men efter 19 år kan jag inte ens tänka tanken att flytta tillbaka. När jag kliver ur bilen rinner all stress av mig och för första gången i mitt liv (efter 10 flyttar) har jag slagit rot rent fysiskt. Så länge jag kan krypa fram och på något sätt ta mig upp på övervåningen så blir jag kvar...

Min äldsta son (som var med 1991) och en mycket fin vän flyttar båda den 1 april. Hoppas de får samma flyt som vi fick! Även om ingen av dem ger sig ut på landet...

Finns det någon enda låtskrivare som skrivit om själva flytt-processen? Jovisst, Loudon Wainwright!



Give it to the Salvation Army or the Goodwill,
We've got so much junk it's a joke.
Wrap a knick knack in some old newspaper,
I know it was a present, but the damn thing broke.
Your old shoes and my old T-shirts,
My strong buddies crave ice cold beers.
Don't throw that away it's a family heirloom,
I've had that ashtray for 15 years.
...
We got the books and the records and the tapes and the pictures,
And the pots and the pans and all the breakable glass,
The living room couch and the dining room table,
The washer and the dryer what a pain in the ass.
We've got the TV and the home entertainment center,
The box spring and the queen size bed,
We got the Christmas decorations and the bureau and the playpen,
If we had a piano I think I'd drop dead.
Var rädd om era ryggar och ring "Sveriges starkaste karl" om ni behöver hjälp! Den titeln gav en däck-firma mig när jag dragit åt sommardäcken så hårt att inte ens tryckluft på flera ton fick muttarna att rubba sig det minsta. De gav upp "för första gången". Vi fick borra upp två muttar och efter 9 knäckta metallborrar var vi klara efter tre timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar