tisdag 25 augusti 2009

Dancing with Emmy Lou

De stora sångerna - del 5: Ad Vanderveen - Dancing with Emmy Lou


Well I ain't no dancer
That' s one thing I know
But I'll try if it's special
And I'll try if it's slow
Men visst drömmer jag om att dansa fram bland hänförda beundrare.... Nja... kanske inte, men som gammal trummis rör jag mig gärna till musik och slår vilt på allt som finns i närheten. Stolar, bord, knän, ratten i bilen, listan kan göras lång...

"Dancing with Emmy Lou" är med på en CD med Ad Vanderveen som jag har i bilen och det är en sån där innerlig låt som jag kan trycka tillbaka för att spela gång på gång. En sån där envis sak som växer och växer. Körde en gång fram och tillbaka till stan, drygt 3 mil totalt, och på den halvtimmen tror inte att jag hann med nån annan låt! Och, jo visst är det Kersten de Ligny i bakgrunden. Åter igen: Enkelhet kan vara så genialt, så definitivt. Ett av många mästerverk av Ad Vanderveen. Mer kommer i nästa inlägg...

Länkar:
Ad Vanderveen hemsida:
Ad Vanderveen My Space-sida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar