lördag 5 september 2020

Whisky-provning

Whiskyprovning, SMWS The Gathering 2020, Bishops Arms, Eskilstuna, 2020-09-04

Mitt livs första whisky-provning... En ny värld att utforska...

Skulle det bara vara en massa nördiga gubbar? Nej, definitivt inte. Även flera yngre personer och fem kvinnor.

Dracks det så mycket att det blev ostadigt...? Inga större problem där... Får väl erkänna att jag tycker det är lite trevligt när det gungar lite... Här dracks det för att njuta, inget annat.

Fem nya unika maltwhisky-sorter fick vi smaka: Alla med ganska hög alkoholhalt, upp till 60%, men också mycket smak och olika karaktärer. Skulle nog önskat lite fler rökiga fat, men visst var det gott, intressant och inspirerande.

Jag har tidigare delat en av mina Spotify-listor med Whiskey-låtar: Läs här: Whiskey Songs.
Eller gå direkt till Spotify här: Whiskey Songs - Låtlista på Spotify.

Här är nu ännu en Spotify-lista med fler Whiskey-sånger, 30 låtar och nästan 2 timmar, mina favoriter just nu. Ett fåtal är med på bägge listorna, det blev liksom ett måste...



Här är en direktlänk: Whiskey Favourite Songs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar