fredag 11 september 2020

Hagsätramånen

Ibland så kan du inte låta bli att lyssna på samma låt gång efter gång. För mig händer det ofta i bilen. En sån låt har den sista tiden varit Christer Jonassons eminenta "Hagsätramånen".


Vi andas, vi älskar och vi lever
Och ingen har stängt grinden till fantasin
I kväll tog han på sig rena kläder
Man måste ju hålla nån slags nivå
Vi är här bara en gång...
- Christer Jonasson


En medryckande sång med en nerv och ett uppmuntrande budskap som får mig att må bra.
En liten dos av "Hagsätramånen" och livet känns förträffligt igen.

Jag gillar verkligen Christers sätt att formulera sig och hur självklara hans låtar känns. Anders Ljungs produktion har drivet och det är svårt att sitta still. Jag älskar också Christers stökiga gitarrsolo och spelet på pedal steel sitter riktigt fint det med.

Han har sagt, jag tar en dag i taget
Det är det enda som krävs för mig just nu
Vi är här bara en gång...
- Christer Jonasson


Jag tror jag lyssnar en gång till..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar