lördag 24 december 2016

Mats Klingström - Brustet Hallelujah



Så var jag då framme vid julafton. Det blev en låt varje dag hela december, två låtar igår till och med. En del låtar blev de jag tänkt, men många nya kom till...

Vad kan väl passa bättre på julafton detta år, då Leonard Cohen gick bort, än "Hallelujah"...? Den har ju gjorts i otaliga versioner...

Den bästa översättningarna till svenska av Leonard Cohens rika låtskatt tycker jag att Mats Klingström gjort. Det blev år 2000 en hel skiva med Cohen-alster kallad "Jag är din man". Men "Ett Brustet Hallelujah" blev klar först när skivan redan var färdig... Men den här inspelningen, med vissa tekniska brister, finns dock och jag tycker mycket om den. Den är från september 2015 och förutom Mats hör vi Hasse Larsson på bas.

En riktigt God Jul till er alla!! Unna er också att ta det lite lugnt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar