söndag 6 december 2015

26 år senare

Du kanske tycker det låter underligt, men när du ligger och slumrar tryggt i min famn, då undrar jag ibland om inte du ger mig mer trygghet än vad jag ger dig. En innerlig glädje att se en ny människa sakta börja ta form...
- ArT 27 januari 1990


För 26 år sedan väcktes jag kvart över sex på morgonen av min dåvarande sambo:
- Upp med dig, det är dags nu...!!!

Drygt två timmar senare var jag tvåbarnspappa och livet har väl aldrig varit sig riktigt likt. Om det redan var fullt upp med ett litet barn, då fanns det med två småbarn inte längre tid för minsta tvekan, det var bara att se till att allt blev gjort... Men ändå lyckades jag få ner ovanstående rader...



Jag vet att min nu 26-åriga son gillar "These Days" med Jackson Browne och det glädjer mig ofantligt mycket.

Här kan du höra ett kort klipp, från suveräna "Off Camera", när Jackson pratar om hur han skrev den låten redan som 16-åring.



Här ytterligare några textrader som fanns med i de tidigaste versionerna, t.ex med Nico, men som sedan ströks:
I stopped my ramblin'
I don't do too much gamblin'
These days
These days I seem to think about
How all the changes came about my way
And I wonder if I'll see another highway
- Jackson Browne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar