söndag 21 juni 2015

En våg att sköljas med i....

Senaste tiden har jag funderat mycket på hur tiden rinner ut, hur viktigt det är att göra rätt val, att inte kasta bort värdefull tid på oväsentligheter. Det har nog hjälpt mig att sluta oroa mig för småsaker och annat jag ändå inte kan påverka. Resultatet är att det var länge sen jag mådde så här bra...!



"Song for John" med Magna Carta har länge varit en sån där reflekterande harmonisk sång jag ständigt återvänder till och som alltid får mig på rätt köl igen. Musik med kraft och styrka som överförs på dig om du tar dig tid att förundras...

And I saw through your eyes, that the snow it lay whiter
That the deeps they were deeper, the summers ran dry
And the rivers were oceans, deep rolling in splendour
The trees they were giants, that talked with the sky
...
For time and a river - they roll on together
Who knows where we're going to, or where we came from
- Chris Simpson


Lyssna (efter c:a 2.44) hur Tom Joy och Robin Thyne gestaltar en rullande våg med akustiska gitarr och slagverk. Vrid upp volymen och låt dig sköljas med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar