lördag 21 september 2013

Fler obskyra favoritlåtar: The Levee Song

Obskyra favoritlåtar del 6: Darden Smith - "The Levee Song"

Är på upploppet med tömmandet av min mammas hus. Är nu urled på allt skräp som man kan samla på sig... Den musik jag hinner med är i bilen på resandet fram och tillbaka. Då blir det säkra kort!


Ett sådant är samlingsskivan "Columbia Record Hour Vol 1" med Bruce Cockburn, Shawn Colvin, Leonard Cohen med flera. På den finns det två låtar jag alltid älskat, men aldrig memorerat vem det är som sjunger och spelar... Mycket ovanligt när det gäller mig! Nu har jag kollat upp det och den första är Darden Smith som så medryckande sjunger om lycklig längtan, upp-piggande och snitsigt och med lite fart. Suverän bilmusik!

Det visade sig vara lämplig tidpunkt dessutom att kolla upp det hela, Darden Smith spelar snart där jag då råkar vara...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar