söndag 14 september 2014

Känslor jag inte vill ha...

Valet är över och Reinfeldt packar ihop och Alliansen är avväpnade. Ändå kan jag inte känna mig glad, inte ens lättad...

Hemska tanke att var 8:e person jag möter har röstat på SD... Har vi sjunkit så lågt? Har vi så lite förståelse för varann? Resonerar folk så illa? Finns ingen anständighet alls?...

Flera vallokaler i Stockholm har invaderats av grupper utan någon som helst respekt för demokratin, för människors rättigheter, tydligen utan förmåga till vare sig empati eller insikt...

Och så röstar mer än 13% på ett rasistiskt missnöjesparti...



Antingen är folk korkade, eller så förblindade att de inte kan se ljuset ens i en tunnel...

Jag vill inte ha dessa känslor, men de går inte att ignorera. Gör något innan det är för sent...!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar