tisdag 17 juni 2014

Höstens nyheter att längta till...

Looking out at the road rushing under my wheels
Looking back at the years gone by like so many summer fields
- Jackson Browne


Inte längtar man till hösten nu när sommaren är här och i full blom, nej, men det finns ljusglimtar i höst i form av ny musik utlovad att släppas:

Catherine MacLellan's nya kommer redan i slutet på augusti. DET ser jag verkligen fram emot!
Jackson Browne ger ut sin tredje studioskiva på 18 år... Det KAN bli riktigt bra...
Magna Carta släpper den länge borttappade liveinspelningen från Royal Albert Hall 1971.
Loudon Wainwright III ger ut "Haven't Got the Blues (Yet)". Blotta titeln kittlar...
Coast har efter en hel del medlemsstrul en ny EP klar för utgivning...
Kate Rusby's nya "Ghost" kommer redan i juli.
Likaså Richard Thompson's "Acoustic Classics", där han gör nya akustiska versioner av några av sina mästerliga låtar.

Det finns ett liv efter sommaren med...!


Törs man hoppas på att Jim and Sam (fd Jim Hanft med Samantha Yonack) äntligen ska släppa något nytt? Det har en sällsynt energi...!

Våren bara rann iväg och så mycket jag tänkt skriva om... Därför ska jag snart kort presentera '10 skivor jag borde skrivit om', men som jag av skilda anledningar inte kommit till skott med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar