söndag 17 april 2011

Sånger om hemmet - i mängder














Jag har flitigt samlat på bra låtar om hemmet, och det flödar hela tiden till fler och fler, men någon gång måste man sätta deadline. Så nu finns det här 80 sånger som räcker i 5 timmar:

Home Songs - spellista på Spotify!

Här finns flera av mina absoluta favoriter:
Phil Beer och Deb Sandland gör Jackson Brownes "Our Lady of the Well" acapella så jag ryser.
John Gorkas skildring av vardagen i "Down in the Milltown", så man känner vinden träffa huden.
Chris & Carlas rastlösa längtan i "Nights Between Stations" med stämmor som verkligen berör.
Chris Burroughs önskan om att få "Room Enough and Time", så oemotståndligt framfört.
Marti Jones och Don Dixons kärlekshyllning i "Love Is An Ocean". 2 magiska minuter utan like.
... och flera till...

Jag tycker alla dessa 80 på något sätt passar under titeln "Home Songs", ibland är det väl på gränsen, men so what?

Fler förslag välkomnas under kommentarer...

3 kommentarer:

  1. Clive Gregson- Home is were my heart is
    Fra Lippo Lippi - Coming home
    Cat Stevens - Welcome home

    ...är de jag omedelbart kommer att tänka på

    SvaraRadera
  2. Clive Gregson (med Christine Collister) är med, låt nr 6...

    De andra glömde jag... det finns så många!!

    SvaraRadera
  3. Christer Jonasson21 april, 2011

    Jättefin lista. Flera av mina favoritartister är med. "A Home" av och med Maia Sharp är en annan grym hemlåt. Den gjordes av Dixie Chicks också.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera