söndag 22 augusti 2010

Hem kära hem

Jag är en hemkär person, inget alls tvivel på det... Fick för någon vecka sedan en CD med posten, med enbart sånger om just hemmet "I Like It Better Here - Music From Home":


Först ut en helt otrolig fredslåt med Joel Rafael (med sång-hjälp från David Crosby och Graham Nash). som jag missat tidigare, trots att jag intresserat lyssnat på denne Rafael. Jag återkommer om denna låt!

Sen följer 17 låtar till och jag tror inte en enda en passerade utan intresse, och flera riktiga pärlor:
En outgiven (nej två, en till gömd låt fanns på slutet) med Greg Copeland och en berättande återblick av Steve Noonan. Visst, Jackson Brownes två uppväxtkompisar! Mäster själv bidrar med en live-version av "The Rebel Jesus". Kanske hade temat passat ännu bättre med "Our Lady of the Well" eller "Looking Into You", men so what?

Gamla bekantingar som Batdorf & Rodney och Jack Tempchin framför sina alster storstilat och bland alla nya namn jag ständigt kollar efter på fodralet efter vad de heter, så finns flera favoriter: Jeff Larson med "This Morning In Amsterdam" och Steve Postells "Follow Me Home".

Här finns mer information:
Hemifrån - Music from home - och dessutom en massa annan bra musik!
Lyssna på låtarna - plus texter och alla fakta!


Det är sällan en samlingsplatta känns så helgjuten, det brukar alltid vara någon låt som känns som en käpp i hjulet.... Inte här, bara ärlig, inspirerande musik och en jädra massa bra röster som framför dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar