fredag 1 april 2011

Är det tid jag jagar i mitt liv?

Idag är det 20 år sen jag flyttade ut hit på landet... En evighet sen och ändå har det gått så fort!!! Min yngste son var 1½ år och nedersta trappsteget var så högt att han fick vika sig på mitten och kravla sig upp.... nu är han 1.90 lång och kan ta hela trappan i ett enda kliv när han kommer hem. Mycket vatten under broarna sen dess och förhoppningsvis lite kvar än.

20 år blir 7300 dagar... Många finns det kvar fragment av i minnet, några få lyser fortfarande kristallklart, men de flesta döljs i den dunkla bunten av tid som passerat och jag undrar vart alla dagar gick... "Är det tid jag jagar i mitt liv?" sjunger Christer Jonasson i sin "Alla Dagar". Det är nog så...!



Det är april trots allt och våren lurar bakom hörnet. Om det blir så fint och soligt och varmt i helgen som de sagt, ska jag ut och fixa lite, plocka kvistar, kratta ihop lite grus, kanske tvätta bilen, osv.... och den härliga vårluften ska få invadera alla sinnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar