måndag 6 december 2010

Pappa och Son

Min yngsta son fyller 21 idag... Ett stort GRATTIS!!!

Här är en samling låtar om pappor och söner: Verkar som det är konflikt och krig som pågår i de flesta! Och DET har det inte varit för mig och mina söner. Hoppas (och tror) att de inte tycker annorlunda!

Hör vad Loudon Wainwright har att säga om Rufus... och om sig själv:


Boys grow up to be grown men
And then men change back into boys again.
You're starting up and I'm winding down;
Ain't it big enough for us both in this town?

- Loudon Wainwright III

Cat Stevens "Father and Son" är ju en klassiker:


From the moment I could talk
I was ordered to listen
Now there's a way, and I know
That I have to go away
I know I have to go
- Cat Stevens

Och så måste jag ju ta med Murray McLauchlans sång om att flytta hemifrån:


Mest känd i Tom Rush version:



I love you but that hasn't helped at all
Each of us must do the things that matter
All of us must see what we can see
- Murray McLauchlan

Men jag slutar med en som inte handlar om bråk:


Let the disappointments pass
Let the laughter fill your glass
Let your illusions last until they shatter

- Jackson Browne

Bättre ord på vägen vore svåra att hitta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar